У цивільній авіації для абітурієнтів введений професійно-психологічний відбір (ППВ).

Пілотом, інженером з управління повітряним рухом (УПР) може бути далеко не кожен, як не кожен може бути художником, співаком, артистом: для цього потрібні певні особливості, особливі якості особистості.

Мета ППВ - відібрати на льотне та диспетчерське навчання абітурієнтів, у яких на момент надходження добре розвинені якості, необхідні фахівцеві цивільної авіації - такі, як емоційна стійкість, добра координація рухів, розвинені якості пам'яті, кмітливості, мислення, великий обсяг уваги, гарне його перемикання та розподіл і деякі інші якості.

ППВ складається з групового та індивідуального обстеження. Групове обстеження являє собою набір бланкових методик, за допомогою яких виявляється ступінь розвитку якостей уваги, пам'яті, мислення і т.ін.

Завдання абітурієнта - зробити правильно і швидко (у відведений час) всі завдання. Чим швидше і правильніше ви зробите кожне завдання, тим більше наберете балів.

Індивідуальне обстеження виявляє особливості нервової системи, емоційну стійкість, здатність швидко і правильно діяти в умовах дефіциту часу і деякі інші якості вступника.

Перед обстеженням проводитися ретельний інструктаж по кожній методиці ППВ, а при перевірці на апаратурі «Абітурієнт-1» дається коротка проба по кожної вправи.

За виконання кожної методики абітурієнт отримує певну кількість балів - позитивних чи негативних (позитивні - якщо своєчасно і правильно виконано завдання, негативні бали - якщо не вклався у відведений час і робив завдання з помилками).

За час обстеження можна набрати в сумі +130 балів і більше, а можна - -130 балів і менше.

Якщо ви наберете +130 балів і більше, то ви отримаєте висновок: «Рекомендований для льотного (диспетчерського) навчання, 1 група професійно важливих якостей (ПВЯ). Рекомендується в першу чергу ».

Якщо ви наберете суму балів у межах від +129 до -129, то вам виноситься висновок «Рекомендується для льотного (диспетчерського) навчання в другу чергу, 2 група ПВЯ»

Особи з такими висновками допускаються до конкурсу, але за інших рівних умов в першу чергу зараховуються абітурієнти, що мають 1 групу ПВЯ.

Якщо ви під час обстеження були незібраними, неуважними і працювали повільно і з помилками, в результаті чого набрали (мінус) 130 балів і менше, ви отримаєте висновок «Не рекомендований для льотного (диспетчерського) навчання, 3 група ПВЯ». Абітурієнти з таким висновком до конкурсу не допускаються. Повторне обстеження категорично заборонено.

Всі методики ППВ розраховані на людину з середніми здібностями.

Тестування з фізичної підготовки проходять абітурієнти, що вступають на спеціалізацію «Льотна експлуатація повітряних суден» за нормативами: біг 100 м, біг 1000 м, підтягування на перекладині (юнаки) або згинання та розгинання рук в упорі (дівчата).

Оцінки виконання нормативів:

Юнаки:

1. Біг 100 м: 14,5 с - 1 бал; 14,2 с - 2 бали; 13,6 с - 3 бали;

2. Біг 1000 м: 3 хв. 45 с - 1 бал; 3 хв. 30 с - 2 бали; 3 хв. 15 с - 3 бали;

3. Підтягування на перекладині: 9-11 раз - 1 бал; 12 і більше - 2 бали.

Дівчата:

1. Біг 100 м: 17,0 с - 1 бал; 15,9 с - 2 бали; 15,0 с - 3 бали;

2. Біг 1000 м: без урахування часу - 2 бали;

3. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи: 12 разів - 1 бал; 16 разів - 2 бали, 20 разів і більше - 3 бали.

До вступу на навчання за відповідними спеціальностями рекомендуються абітурієнти, які набрали на тестуванні з фізичної підготовки не менше 4-х балів.

Під час подання заяви в паперовій формі вступник пред'являє особисто:

- документ, що посвідчує особу та громадянство (відповідно до статті 5 Закону України "Про громадянство України");

- свідоцтво про народження – для осіб, які за віком не мають паспорта, або інший документ, який посвідчує особу і громадянство;

- військовий квиток або посвідчення про приписку – для військовозобов’язаних;

- документ державного зразка (оригінал) про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього;

- сертифікат (сертифікати) 2016, 2017 або 2018 року відповідного рівня зовнішнього незалежного оцінювання (для вступників на основі повної загальної середньої освіти), крім сертифікату з іноземної мови - тільки 2018 рік;

- документи, які підтверджують право вступника на участь у конкурсі за результатами вступних екзаменів на основі повної загальної середньої освіти, зарахування за співбесідою, зарахування поза конкурсом (за наявності).

На вимогу вступника приймальна комісія засвідчує копії документа державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього, сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання.

До заяви, поданої в паперовій формі, вступник додає:

- копію документа державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього;

- копію сертифіката 2016, 2017 або 2018 року відповідного рівня зовнішнього незалежного оцінювання (для вступників на основі повної загальної середньої освіти), крім сертифікату з іноземної мови - тільки 2018 рік;

- копію документа, що посвідчує особу та громадянство;

- копії документів, які підтверджують право вступника на участь у конкурсі за результатами вступних екзаменів на основі повної загальної середньої освіти, зарахування за співбесідою, зарахування поза конкурсом (за наявності).

- вісім кольорових фотокарток розміром 3 х 4 см.

Згідно з наказом Державіаслужби України від 27.03.2007 р. №223 «Про застосування в цивільній авіації України спільних авіаційних вимог JAR-FCL 1, 2, 3, 4», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.04.2006 р. за №426/12300, при вступі на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра додатково подаються такі документи:

для пілота та диспетчера УПР:

- медична довідка за формою 086-о;

- оригінал довідки з протитуберкульозного диспансеру, затверджений круглою печаткою; довідка з психоневрологічного диспансеру з голограмою, затверджена круглою печаткою, сертифікат з наркологічного диспансеру; рентгенограма грудної клітини (плівка та висновки рентгенолога) давністю не більше одного року (при відсутності рентгенограми – обстеження в МСЧ льотної академії);

- УЗД молочних залоз або мамографія (для абітурієнток), завірене лікарем та печаткою медичного закладу;

- довідка щодо визначення групи крові та резус-фактору;

для фахівця з аварійного обслуговування та безпеки на авіаційному транспорті,

для фахівця з технічного обслуговування, ремонту та діагностики авіаційної техніки:

- медична довідка за формою 086-о;

- оригінал довідки з протитуберкульозного диспансеру, затверджений круглою печаткою; довідка з психоневрологічного диспансеру з голограмою, затверджена круглою печаткою, та сертифікат з наркологічного диспансеру;

- довідка щодо визначення групи крові та резус-фактору;

- флюорограма або рентгенограма грудної клітини (плівка з висновками рентгенолога) давністю не більше одного року (при відсутності рентгенограми – обстеження в МСЧ льотної академії).

При вступі на Спеціалізації "Льотна експлуатація повітряних суден" та "Обслуговування повітряного руху" для навчання без відриву від виробництва вступники особисто пред'являють свідоцтво пілота та диспетчера управління повітряним рухом відповідно.

Вступники подають сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, виданий у 2016 році.

Усі копії документів засвідчуються за оригіналами приймальною комісією КЛА НАУ, або в установленому законодавством порядку. Копії документів без пред'явлення оригіналів не приймаються.

На період вступної кампанії вступники забезпечуються платним гуртожитком.