«Авіатор» – це не тільки льотний персонал, а ще й чималий спектр різноманітних професій, які мають забезпечувати безпечне та ефективне виконання польотів. Кожен, хто прагне служити небу, може знайти для себе місце в цьому складному, але такому цікавому світі – світі авіації!

Так, на факультеті обслуговування повітряного руху Льотної академії НАУ можна отримати (за рахунок державного бюджету або на договірних умовах) унікальну і цікаву спеціальність, яка дає змогу працювати в авіаційній галузі - співробітник / диспетчер із забезпечення польотів.

Спеціальність «Авіаційний транспорт»
ОПП «Аеронавігаційне забезпечення і планування польотів»

Той, хто обирає собі цю спеціальність, готується до виконання широкого кола завдань, пов’язаних з розробкою нормативних документів, підготовкою екіпажів до польоту, взаємодією з іншими службами і організаціями. Під аеронавігаційним забезпеченням і плануванням польотів (АНЗПП) розуміють підготовку, розрахунок і надання екіпажам даних на землі.

Співробітник/диспетчер із забезпечення польотів готує і обробляє документи і повідомлення для екіпажів, розраховує і планує польоти, здійснює передпольотну підготовку екіпажів (брифінг). Саме він стає тією інстанцією, яка зв’язує в єдине ціле і доставляє систематизовану підготовлену інформацію екіпажам повітряних суден. Тобто – від якості його роботи значною мірою залежить безпека, ефективність та економічна доцільність кожного окремого польоту. Саме він має розробити та надати екіпажу комплект інформації, враховуючи всі чинники виконання польоту, пов'язані з метеорологічними умовами за маршрутом, на аеродромі призначення і запасних аеродромах, роботу навігаційних засобів і обладнання, устаткування аеропортів, технічний стан повітряного судна та його льотні характеристики, а також визначення необхідної кількості палива для виконання польоту з урахуванням усіх вищезазначених умов.

Отже курсанти, які обрали цю спеціальність, вивчають широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін. Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього співробітника/диспетчера із забезпечення польотів враховує все це.

Випускники можуть працювати:

1) у структурних підрозділах служби аеронавігаційної інформації (відділ міжнародних повідомлень (NОТАМ); відділ інформації; відділ публікацій; картографічний відділ; аеродромна служба аеронавігаційної інформації (брифінг));
2) в авіакомпаніях як співробітник/диспетчер із забезпечення польотів, або як співробітник відділу планування і забезпечення польотів;
3) у комерційних відділах авіакомпаній.

Після закінчення навчання, випускникам присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра (термін навчання 4 роки). На базі бакалавра є можливість отримати освітньо-кваліфікаційний рівень магістра (термін навчання 1 рік 4 місяці).

Професія авіаційного диспетчера є однією з ключових в роботі авіаційної галузі. Вона виникла у часи, коли польоти повітряних суден почали набувати масового характеру й з’явилася необхідність керувати ними з землі, забезпечуючи виконання певних правил повітряного руху та організації повітряного простору. Так виникла система обслуговування повітряного руху, в якій диспетчер виконує найважливішу функцію безпосереднього впливу на роботу льотних екіпажів, безпеку та слушність руху їх повітряних суден.

Спеціальність «Авіаційний транспорт»
ОПП «Управління повітряним рухом»
професійні права (робота в якості):
диспетчер управління повітряним рухом

Авіадиспетчер надає екіпажам повітряних суден три види послуг – управління, інформування, допомога.

Управляє – визначає безпечний шлях виконання польоту, а потім дає дозволи (або забороняє) пілоту повітряного судна на зліт та посадку, зміну висоти або напряму польоту.

Всі екіпажі повітряних суден та служби аеропорту виконують його розпорядження.

Інформує – надає інформацію пілотам повітряних суден, яка вкрай необхідна для безпечного та ефективного польоту.

Допомагає – сприяє пілотам повітряних суден у безпечному завершенні польоту в аварійних ситуаціях.

Оскільки до стану здоров’я й професійно важливих якостей таких фахівців існують особливі вимоги – вступники на зазначену ОПП проходять первинну медичну сертифікацію та професійний відбір (порядок та термін проходження яких визначені у Правилах прийому до ЛА НАУ).

Для виконання своїх особливих професійних завдань, авіадиспетчер повинен мати не тільки бездоганний психофізіологічний стан, але й - високий рівень інтелекту, глибокі теоретичні знання, стійкі практичні навички. Підготовка такого фахівця включає в себе широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін – організація повітряного руху; управління повітряним рухом; організація та забезпечення польотів; запобігання авіаційним подіям; радіотелефонія та багато інших.

Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього авіадиспетчера враховує все це.

Основним роботодавцем для випускників за ОПП «Управління повітряним рухом» в Україні є національний провайдер аеронавігаційних послуг України  – Державне підприємство обслуговування повітряного руху України (ДП «Украерорух»).

З відгуками фахівців, що мають багаторічний досвід роботи на посадах диспетчера УПР аеродромної диспетчерської вишки і диспетчера районного диспетчерського центру в різних регіональних структурних підрозділах ДП «Украерорух» можна ознайомитися за посиланням на офіційному сайті підприємства: Вони – авіадиспетчери. Знайомтесь! 
Доречи, серед респондентів проведеного опитування є багато випускників нашої Льотної академії.

Украерорух підготував та пропонує для ознайомлення претендентів детальну інформацію про цю ОПП, розмістивши її на спеціальному сайті: www.controller.uksatse.ua

Після завершення навчання, випускникам присуджується освітній ступінь бакалавра (термін навчання 3 роки 10 міс.). На базі бакалавра є можливість отримати освітній ступінь магістра (термін навчання 1 рік 4 міс).

 

З давніх-давен найромантичніші та відчайдушніші представники людства мріяли про польоти. Науково-технічний прогрес подарував їм таку можливість. З першого моменту появи і до сьогоднішніх днів професію «пілот» обирають незвичайні хлопці та дівчата, та це не дивно. Оскільки процес пілотування повітряного судна – завдання не тільки складне, але й дуже відповідальне, тому що вимагає наявності особливих здібностей та особистісних якостей. Будь-хто не може стати пілотом. Це один із факторів, який доводить, що льотні кадри на світовому ринку праці завжди затребувані.

Компетентні джерела прогнозують подальше зростання попиту на фахівців цієї професії. Відповідно інформації з офіційних джерел ІСАО (Міжнародна організація цивільної авіації) дефіцит у комерційних пілотах з урахуванням пропускної здатності існуючих інститутів навчання станом на 2030 рік складатиме 8.146 осіб.

Прогнози щодо кількісті нових пілотів, техніків з технічного обслуговування та членів кабінного екіпажу, які будуть потрібні в найближчі 20 років (з 2021 року по 2041 рік) по різних регіонах світу, публікує на своєму офіційному сайті корпорація "БОЇНГ".

Відповідно до якого для світового комерційного флоту протягом наступних 20 років необхідні 612 000 нових пілотів, 626 000 нових техніків з технічного обслуговування та 886 000 нових членів кабінного екіпажу.

 

Отримати професію пілота цивільної авіації можна на факультеті льотної експлуатації та обслуговування повітряного руху Льотної академії Національного авіаційного університету. Сьогодні тут здійснюється підготовка пілотів за державним замовленням та на договірній основі.

Спеціальність „Авіаційний транспорт”
ОПП "Льотна експлуатація повітряних суден"
професійні права (робота в якості) -
комерційний пілот літака (другий пілот)

Оскільки до стану здоров’я й професійно важливих якостей таких фахівців існують особливі вимоги – вступники на зазначену спеціальність проходять первинну медичну сертифікацію та професійний відбір (порядок та термін проходження яких, визначені у Правилах прийому до ЛА НАУ), та тестування з фізичної підготовки.

Вимоги до фізичної підготовки та інші особливості вступної кампанії – за цим посиланням.

Навчання проводиться на основі відповідних Державних та галузевих стандартів освіти України.

Для управління сучасними літаками пілот повинен мати не тільки бездоганний фізичний розвиток, але й високий рівень інтелекту, глибокі теоретичні знання, стійкі практичні навички. Підготовка такого фахівця включає в себе широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін – конструкцію літаків і двигунів, льотну експлуатацію, аеродинаміку і динаміку польотів, повітряну навігацію, обслуговування повітряного руху та багато іншого. Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього пілота в нашому навчальному закладі враховує все це. Тільки ті курсанти, які є успішними в теоретичній та психофізіологічній підготовці, приступають до польотів. Спочатку – на комплексних тренажерах льотної академії. По закінченню тренажерної підготовки настає період льотної практики.

Льотну підготовку курсантів-пілотів відповідно до норм ІСАО та Загальних авіаційних вимог (РARТ-FCL1) у відповідності до стандартів Європейського агентства з безпеки польотів (EASA) для отримання свідоцтва члена екіпажу забезпечує льотна служба академії, яка має Сертифікат на право здійснювати підготовку для отримання свідоцтва члена екіпажу (FTO) та внесення кваліфікаційних відміток у свідоцтво члена екіпажу (TRTO), виданий Державною авіаційною службою України.

Навчальний заклад забезпечено парком літаків та відповідною інфраструктурою, що забезпечує проведення навчання за курсом підготовки для отримання свідоцтва комерційного пілота (Commercial Pilot License - CPL) та кваліфікаційних відмінок: дозвіл на виконання польотів за приладами (Instrument Rating - IR(A)); дозвіл на пілотування багатодвигунних повітряних суден (Multi engine ration - МЕР) та дозвіл на польоти вночі. Виконання навчальних польотів на таких літаках відповідно до міжнародних вимог передбачає попереднього вивчення ряду спеціальних предметів на англійській мові.

По завершенню навчання, випускники отримують кваліфікацію “Пілот літака”, диплом про освіту державного зразка Міністерства освіти та науки України.

Після закінчення навчання, випускникам присвоюється освітній ступень бакалавра (термін навчання 4 роки). На базі бакалавра є можливість продовжити навчання на другому рівні вищої освіти та отримати освітній ступень магістра (термін навчання 1 рік 4 місяця).

!!!Увага!!!

11 лютого 2017 року

В Льотній академії національного авіаційного університету

відбудеться

ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ

Запрошуємо всіх

День відкритих дверей – традиційний щорічний захід КЛА НАУ, відвідати який запрошуються всі, кому цікава діяльність нашого учбового закладу, в першу чергу – учні старших класів та їх батьки.

Відвідування дня відкритих дверей – прекрасна можливість для потенційних абітурієнтів безпосереднього діалогу з керівництвом ВУЗу та його деканатів з питань вступної  кампанії, навчання та побуту курсантів. Крім того – це екскурсії по підрозділам академії, майстер-класи по спеціальностям з видачею відповідних сертифікатів, інформаційні виставки та невелика концертна програма курсантської художньої самодіяльності. Активні участники заходу – сучасні курсанти всіх спеціальностей  готові також відповісти на питання, що цікавлять гостей учбового закладу.

В 2014 році День відкритих дверей відбувся 25 січня. Фоторепортаж можна подивитися тут.

В 2015 році День відкритих дверей відбувся 31 січня. Фоторепортаж можна подивитися тут.

Інформація про наступні Дні відкритих дверей буде заздалегідь опублікована тут та на головній сторінці цього сайту.

Якщо Ви – потенційний абітурієнт нашої академії та сформували группу однодумців, зацікавлених у виборі учбового закладу для подальшої освіти в складі 5 чоловік та більше, Ви можете подати заявку на організацію для вас персонального відвідування КЛА НАУ за індивідуальною програмою. Для цього з’єднайтесь с центром громадських зв’язків КЛА НАУ по електронній пошті Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або по телефону (0522) 39-45-64 для узгодження всіх питань.

Обстежуються згідно наказу № 246 від 21.05.2007 року, додаток 5, пункт 1 - інженери-механіки.

   Робота на висоті, верхолазні роботи і роботи пов'язані з підйомом на висоту, а також з обслуговуванням підйомних механізмів.

    Невропатолог, окуліст, ЛОР, хірург.

  Дослідження вестибулярного апарату, сенсомоторні реакції, увага, пам'ять зорова та слухова, емоційна стійкість і відчуття тривоги, стійкість до впливу стресів, недбалість, орієнтація в просторі, здатність до адаптації, ГТТФ

    Протипоказання:

1. Грижі, що заважають працювати і мають схильність до защемлення.
2. Доброякісні пухлини, які перешкоджають виконанню робіт середньої важкості.
3. Хрон. захворювання периферичної нервової системи.
4. Облітеруючий ендартеріїт.
5. Виражене варикозне розширення вен.
6. Тромбофлебіт, геморой з кровотечами, трофічні порушення.
7. Артеріальна гіпертензія.
8. Захворювання опорно-рухового апарату з порушенням функції.
9. Стійке зниження слуху будь-якої етіології одно- та двостороннє (сприйняття шепітної мови меніі 3 м).
10. Порушення функції вестибулярного апарату, в тому числі хвороба Меньєра.
11. Хвороби органів зору: а / гострота зору без корекції нижче 0,5 на одному оці і нижче 0,2 на другому, б / обмеження поля зору більш ніж 20 град., В / дакриоциститах і сльозотечі, які не піддаються лікуванню, г / глаукома.
12. Непридатні за психофізіологічними показаннями.

Обстежуються згідно наказу № 246 від 21.05.2007 року, додаток 5, пункт 10 - рятувальники.

  Дослідження гостроти зору і полів зору, дослідження вестибулярного апарату.

  Протипоказання:

1. Глаукома усіх стадій.
2. Хрон. захворювання периферичної нервової системи з порушенням функцій.
3. Виражені форми ВСД.
4. Всі захворювання серцево-судинної системи, навіть за наявності компенсації.
5. Всі хронічні захворювання органів дихання навіть без порушення функції.
6. Хвороби зубів, порожнини рота, відсутність зубів, яке заважає захопленню загубника, наявність знімних протезів, альвеолярна пиорея, стоматити, періодонтит, анкілози і контрактури щелепи, щелепний артрит.
7. Загальний фізичний недорозвиток та недорозвинення опорно-рухового апарату.
8. Деформація грудної клітки, яка тягне порушення дихання і заважає роботі в протигазах.
9.Болезні органів черевної порожнини, які спричиняють порушення їх функції або перешкоджають виконанню фізичної роботи.
10. Будь-які захворювання хребта, верхніх і нижніх кінцівок з порушенням їх функції.
11. Доброякісні пухлини, які заважають виконанню робіт у протигазах.
12. Грижі (всі види).
13. Облітеруючий ендартеріїт.
14. Варикозне розширення вен (трофічні виразки нижніх кінцівок) *, тромбофлебіти, геморой з частими кровотечами і випаданням прямої кишки.
15. Викривлення носової перегородки з порушенням функції носового дихання.
16. Поширені дистрофічні зміни верхніх дихальних шляхів.
17. Хронічні захворювання середнього вуха.
18. Зниження слуху (навіть на одне вухо) будь-якої етіології (сприйняття Шепітної мови менше 3 м).
19. Порушення функції вестибулярного апарату.
20. Зниження гостроти зору нижче 0,8 на одне око і нижче 0,5 на друге, корекція не допускається.
21. Хронічні захворювання слёзоотводящіх шляхів, повік, органічні дефекти повік, які перешкоджають повному їх змиканню, вільному руху очного яблука.
22. Обмеження полів зору більше ніж на 100.
23. Неактивні форми туберкульозу будь-якої локалізації **.
24. Віддалені наслідки перенесених гострих інфекційних та паразитарних захворювань **.
25. ВІЛ-інфіковані та хворі на СНІД.