В сучасному високорозвиненому світі, який очікує на чергову хвилю технічної революції, будь-які зміни відбуваються дуже швидко. Особливість існуючої ситуації у тому, що немає жодної галузі або виду діяльності  яких би ці зміни не торкнулися. Про глобальну роботизацію, панування штучного інтелекту у багатьох процесах та кардинальні зрушення на світовому ринку праці написано достатньо статей та постів у соціальних мережах.

Абсолютно зрозуміло, що докорінні зміни на які очікує людство, суттєво трансформують також і систему освіти на всіх її рівнях. Незмінним у всьому цьому глобальному процесі перетворень залишається лише усвідомлення того, що навчатися потрібно буде більше, якісніше і що головне постійно. Концепція «освіта впродовж життя» перетворюється на необхідну умову для працівника будь-якої спеціальності.

Класична академічна освіта є необхідною основою професійної діяльності майбутнього управлінця. Однак подальше професійне зростання неможливе без постійного фахового навчання. Традиційно, в нашій країні, для менеджерів ця задача вирішувалась за рахунок короткотривалих курсів підвищення кваліфікації. Світова практика післядипломної підготовки менеджерів має більш ніж сторічний досвід саме такого виду навчання. Здійснюється він переважно акредитованими бізнес-школами за програмами МВА (Master of Business Administration).

Слід зауважити, що більшість університетів світового рівня (починаючи від Ліги Плюща) в своїй структурі мають бізнес-школу і здійснюють такий вид підготовки. Норвегія давно вже крокує в ногу з високо розвиненими країнами, а за деякими показниками і випереджає більшість з них. Ця невеличка за чисельністю країна (близько 5 млн жителів) має потужну систему вищих навчальних закладів, що надають класичну академічну освіту (найстаріший університет в Осло займає 69 місце в світових рейтингах, два інших виша входять до 300 кращих). Не менш ефективно організована і система бізнес-шкіл, що здійснюють підготовку менеджерів. Перші українські бізнес-школи з’явилися лише у 90-х роках 20 століття, а Норвегія включилась у цю систему підготовки ще у 50-х. Зважаючи на вражаючи економічні показники, соціальні стандарти життя та досить цікавий освітній досвід нам є чому навчатись у норвезьких партнерів. 

Таке співробітництво було розпочато між КЛА НАУ та Університетом Норд (Норвегія)  з проекту «Україна-Норвегія» при підтримці МФСА (Міжнародного фонду соціальної адаптації). Льотна академія постійно розвиває цю взаємодію, а норвезька сторона з свого боку з задоволенням ділиться багаторічним накопиченим досвідом і знаннями. Так сталося і у випадку з бізнес-школою Університету Норд (яка заснована у 1985 р)— кращий досвід у підготовці майбутніх управлінців було опрацьовано в межах підготовки магістрів факультету Менеджменту.

Студенти з великою цікавістю дізнаються про основні здобутки Норвегії, її систему вищої освіти, про найкращі бізнес-школи Норвегії та особливості підготовки в них. Також вивчається структура Університету Норд, локація кампусів, організація навчання та студентського життя. Особлива увага приділяється  звісно ж бізнес-школі. Окрім лекції презентації студенти з задоволенням подивились два коротких відеоролики про Норвегію та Університет Норд. Норвезький досвід є не лише цікавим для вивчення, але й має практичну реалізацію, адже існує багато можливостей щодо навчання у Норвегії для наших студентів.

Віталій Баранов