«Генерація цифрових емігрантів» та «цифрові мешканці світу», виявляється все це про нас з вами. «Семінар Консорціуму DOBRE з питань підвищення спроможності системи освіти та публічного адміністрування» змусив замислитися не лише про питання децентралізації влади в Україні та публічне адміністрування, а й про глобальні процеси, що змінюють світову освіту.

На запрошення польських колег група викладачів Льотної академії взяла участь у тренінгу, що його проводили професора Малопольської школи публічного адміністрування Краківського економічного університету Кристоф Гвуч, Михолас Кудвач та магістр Роман Жебчук.

Розпочався семінар з ознайомлення з програмою Dobre. Глобал Комьюнітіз (Global Communities) виконує п’ятирічний проект Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) вартістю $50 мільйонів «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE).  Програма DOBRE спрямує більшу частку технічної та фінансової допомоги на місцевий рівень, зокрема створюючи умови для нових Об’єднаних Територіальних Громад краще управляти ресурсами, підвищити якість комунальних послуг, стимулювати місцеву економіку та підвищити залученість громадян. DOBRE допомагатиме ОТГ зростати та процвітати шляхом посиленого місцевого самоврядування та створення кращих умов для розвитку, і водночас слугувати моделями та мотиваторами для інших громад, котрі планують об’єднання. Це допоможе побудувати більш широку суспільну підтримку для процесу децентралізації в цілому.   

Програма DOBRE працює в 7 цільових областях: Дніпропетровській, Івано-Франківській, Харківській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській та Тернопільській. DOBRE має дві основних цілі: підтримка доброї практики місцевого самоврядування в об’єднаних територіальних громадах; та допомога громадянам та громадянському суспільству в конструктивній взаємодії з органами врядування та формуванні вимог щодо прозорості та послуг.

Консорціум з питань підвищення спроможності систем освіти у сфері публічного адміністрування є частиною програми DOBRE і має на меті створення платформи для обміну знаннями у сфері освіти публічної адміністрації.

Окремої уваги потребував аналіз реформи децентралізації в Україні, її впливи та наслідки. А також зміни, що відбуватимуться у сфері публічного адміністрування, спричинені децентралізацією влади. Яким є сучасне публічне адміністрування, хто є активним учасником процесів управління в Україні.

Учасники тренінгу намагалися розібратися чим традиційна публічна адміністрація відрізняється від неовеберівської держави або ж нового публічного управління, до якої системи схиляється Україна сьогодні і чого нам  варто прагнути.

Розгляд освітніх питань розпочався з філософського осмислення глобальних трендів у вищій освіті, що характеризуються появою нових гравців, диверсифікація профілю програм, використання комунікаційних технологій, інтернаціоналізацією тощо. Учасники намагалися спрогнозувати подальший розвиток освіти та проаналізувати позитивні і негативні наслідки змін.

Важливим питанням для навчального закладу є визнання на ринку освітніх послуг. І в цьому контексті було тренери розглянули питання акредитації, як обов’язкової державної так і міжнародної недержавної. А завершальні сесії тренінгу стосувалися практичних питань формування актуальних освітніх програм, як для університетських курсів, так і для післядипломного навчання у сфері публічного адміністрування.

Діалог між тренерами та слухачами не обмежується лише проведеним заходом. У рамках програми DOBRE передбачено освітню програму, яка дозволяє системно покращувати освіту у сфері публічного адміністрування.

Зокрема між Краківським економічним університетом та Льотною академією НАУ підписано угоду про створення Консорціуму з питань підвищення спроможності системи освіти та публічного адміністрування. 

Олена Ковальова