Вибачте, сторінка в розробці.

Вибачте, сторінка в розробці.

Вибачте, сторінка в розробці.

На жаль, робота авіаційної галузі не обходиться без надзвичайних подій, реагувати на які мають фахівці, озброєні відповідними знаннями та навичками. Це – Диспетчер координаційного центру пошуку та рятування / Оператор технічних засобів контролю на безпеку / технік з аварійно-рятувальних робіт.

 

Спеціальність «Авіаційний транпорт»
ОПП «Аварійне обслуговування та
безпека на авіаційному транспорті»

 

Згідно з вимогами керівних документів Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО) та Державної авіаційної служби України виконання польотів без аварійного обслуговування та пошуково-рятувального забезпечення забороняється. Що надає величезне значення ролі фахівців даного профілю.

Про особливості вступу на цю спеціальність – детальніше за посиланням.

Випусковою кафедрою для цієї кваліфікації є кафедра пошуку, рятування та авіаційної безпеки, яка має аудиторії, обладнані сучасними аудіовізуальними засобами, а для проведення практичних занять – спеціалізовані тренувальні зали та тренажери. На сучасному етапі силами навчального закладу та зацікавлених організацій на базі ЛА НАУ створюється спеціальний навчально-тренувальний центр де на сучасному європейському рівні створюються всі умови для відпрацювання усіх специфічних навичок, що потрібні для надійного, швидкого та ефективного виконання будь-яких робіт, пов’язаних з пошуком, рятуванням, першою допомогою та таким іншим.

План навчального процесу даної кваліфікації, крім загальноосвітніх, містить цикл спеціальних дисциплін, що забезпечують підготовку фахівців даного профілю.

Крім того, в процесі навчання курсанти виїжджають на навчально-тренувальні збори з автономного існування й виживання (2 тижні) та проходять практики в авіапідприємствах (фахова – 2 тижні, технологічна – 2 тижні) - в службі пошукового та аварійно-рятувального забезпечення польотів і в службі авіаційної безпеки аеропорту (авіакомпанії).

У складі даної спеціальності можна виділити окремі компоненти, кожен з котрих має свої особливості.

Аварійне обслуговування та безпека на авіаційному транспорті це:

- Найкраща основа для роботи у якості бортпровідника;
- Можливість роботи у широкому спектрі галузей, підприємств і робочих місць, у тому числі в авіапідприємствах;
- Вміння організувати роботу спеціалізованого кінологічного центру;
- Робота викладачем (інструктором) в навчальних закладах;
- Глибокі знання і володіння сучасними інформаційними технологіями;
- Можливість кар’єрного росту:
• Служба аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення авіапідприємства: начальник зміни – керівник рятувального підрозділу; старший (провідний) інженер з аварійно-рятувальних робіт; начальник служби;
• Служба авіаційної безпеки авіапідприємства: інспектор з авіаційної безпеки; начальник служби;
• Координаційний центр пошуку і рятування: диспетчер КЦПР; начальник КЦПР;
• Шлях до наукових досліджень (аспірантура, докторантура);

Пошук і рятування це:

- Місія з рятування людей в аварійних ситуаціях;
- Отримані знання та навички – основа для безпеки в побуті й на відпочинку (надання першої медичної допомоги);
- Вміння виживати в екстремальних умовах в різноманітних клімато-географічних зонах і умовах;
- Навички підготовки спеціальних собак-рятувальників (в тому числі на воді);
- Скрупульозні знання усіх ризиків, небезпек на транспорті й детальне володіння інформацією про конструкцію повітряних суден, обладнання, засоби й методи евакуації пасажирів й виживання;
- Знання особливостей проведення аварійно-рятувальних робіт в різноманітних географічних районах України;
- Глибокі знання процесів розвитку небезпечних явищ погоди;
- Готовність виконання рятувальних робіт на воді та під водою;
- Навички координації дій авіаційних пошуково-рятувальних сил;
- Реалізація вмінь й можливостей людей, які люблять екстрим;
- Спеціальна фізична підготовка рятувальників;
- Вміння організувати роботу аварійно-рятувальних та протипожежних служб в аеропорту;
- Навички використання альпіністського обладнання та верхолазної підготовки;
- Готовність до виконання рятувальних операцій в умовах сильного задимлення;
- Глибоке володіння правовими питаннями забезпечення безпеки життєдіяльності;
- Знання й навички розслідування аварій та катастроф;

Авіаційна безпека це:

- Навички проведення перемовин з потенційно-небезпечними людьми в повітрі та на землі;
- Профайлінг – спеціальні психологічні навички виявляти потенційно-небезпечних людей;
- Вміння організувати функціонування системи контролю на безпеку в аеропорту (огляд багажу, вантажу, пасажирів перед польотом);
- Вміння організувати функціонування системи охорони території аеродрому, аеропорту, та повітряних суден та інших об’єктів;
- Спеціальна фізична підготовка з елементами самооборони для захисту власного життя та життя навколишніх від можливих загроз;
- Робота зі службовими собаками в крупних міжнародних аеропортах з моніторингу пасажирів.

Отже, кожен випускник цієї спеціальності може знайти собі цікаву та престижну роботу відповідно до своїх власних вподобань та здібностей. На сучасному етапі фахівці даного напрямку є особливо затребувані на ринку праці, адже водночас з перерахованими професійними компетенціями володіють англійською мовою на високому рівні, а також (за бажанням) під час навчання отримують офіцерське звання на кафедрі військової підготовки ЛА НАУ.

Після закінчення навчання, випускникам присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра (термін навчання 4 роки). На базі бакалавра є можливість отримати освітньо-кваліфікаційний рівень магістра (термін навчання 1 рік 4 місяці).

«Авіатор» – це не тільки льотний персонал, а ще й чималий спектр різноманітних професій, які мають забезпечувати безпечне та ефективне виконання польотів. Кожен, хто прагне служити небу, може знайти для себе місце в цьому складному, але такому цікавому світі – світі авіації!

Так, на факультеті обслуговування повітряного руху Льотної академії НАУ можна отримати (за рахунок державного бюджету або на договірних умовах) унікальну і цікаву спеціальність, яка дає змогу працювати в авіаційній галузі - співробітник / диспетчер із забезпечення польотів.

Спеціальність «Авіаційний транспорт»
ОПП «Аеронавігаційне забезпечення і планування польотів»

Той, хто обирає собі цю спеціальність, готується до виконання широкого кола завдань, пов’язаних з розробкою нормативних документів, підготовкою екіпажів до польоту, взаємодією з іншими службами і організаціями. Під аеронавігаційним забезпеченням і плануванням польотів (АНЗПП) розуміють підготовку, розрахунок і надання екіпажам даних на землі.

Співробітник/диспетчер із забезпечення польотів готує і обробляє документи і повідомлення для екіпажів, розраховує і планує польоти, здійснює передпольотну підготовку екіпажів (брифінг). Саме він стає тією інстанцією, яка зв’язує в єдине ціле і доставляє систематизовану підготовлену інформацію екіпажам повітряних суден. Тобто – від якості його роботи значною мірою залежить безпека, ефективність та економічна доцільність кожного окремого польоту. Саме він має розробити та надати екіпажу комплект інформації, враховуючи всі чинники виконання польоту, пов'язані з метеорологічними умовами за маршрутом, на аеродромі призначення і запасних аеродромах, роботу навігаційних засобів і обладнання, устаткування аеропортів, технічний стан повітряного судна та його льотні характеристики, а також визначення необхідної кількості палива для виконання польоту з урахуванням усіх вищезазначених умов.

Отже курсанти, які обрали цю спеціальність, вивчають широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін. Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього співробітника/диспетчера із забезпечення польотів враховує все це.

Випускники можуть працювати:

1) у структурних підрозділах служби аеронавігаційної інформації (відділ міжнародних повідомлень (NОТАМ); відділ інформації; відділ публікацій; картографічний відділ; аеродромна служба аеронавігаційної інформації (брифінг));
2) в авіакомпаніях як співробітник/диспетчер із забезпечення польотів, або як співробітник відділу планування і забезпечення польотів;
3) у комерційних відділах авіакомпаній.

Після закінчення навчання, випускникам присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра (термін навчання 4 роки). На базі бакалавра є можливість отримати освітньо-кваліфікаційний рівень магістра (термін навчання 1 рік 4 місяці).

Професія авіаційного диспетчера є однією з ключових в роботі авіаційної галузі. Вона виникла у часи, коли польоти повітряних суден почали набувати масового характеру й з’явилася необхідність керувати ними з землі, забезпечуючи виконання певних правил повітряного руху та організації повітряного простору. Так виникла система обслуговування повітряного руху, в якій диспетчер виконує найважливішу функцію безпосереднього впливу на роботу льотних екіпажів, безпеку та слушність руху їх повітряних суден.

Спеціальність «Авіаційний транспорт»
ОПП «Управління повітряним рухом»
професійні права (робота в якості):
диспетчер управління повітряним рухом

Авіадиспетчер надає екіпажам повітряних суден три види послуг – управління, інформування, допомога.

Управляє – визначає безпечний шлях виконання польоту, а потім дає дозволи (або забороняє) пілоту повітряного судна на зліт та посадку, зміну висоти або напряму польоту.

Всі екіпажі повітряних суден та служби аеропорту виконують його розпорядження.

Інформує – надає інформацію пілотам повітряних суден, яка вкрай необхідна для безпечного та ефективного польоту.

Допомагає – сприяє пілотам повітряних суден у безпечному завершенні польоту в аварійних ситуаціях.

Оскільки до стану здоров’я й професійно важливих якостей таких фахівців існують особливі вимоги – вступники на зазначену ОПП проходять первинну медичну сертифікацію та професійний відбір (порядок та термін проходження яких визначені у Правилах прийому до ЛА НАУ).

Для виконання своїх особливих професійних завдань, авіадиспетчер повинен мати не тільки бездоганний психофізіологічний стан, але й - високий рівень інтелекту, глибокі теоретичні знання, стійкі практичні навички. Підготовка такого фахівця включає в себе широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін – організація повітряного руху; управління повітряним рухом; організація та забезпечення польотів; запобігання авіаційним подіям; радіотелефонія та багато інших.

Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього авіадиспетчера враховує все це.

Основним роботодавцем для випускників за ОПП «Управління повітряним рухом» в Україні є національний провайдер аеронавігаційних послуг України  – Державне підприємство обслуговування повітряного руху України (ДП «Украерорух»).

З відгуками фахівців, що мають багаторічний досвід роботи на посадах диспетчера УПР аеродромної диспетчерської вишки і диспетчера районного диспетчерського центру в різних регіональних структурних підрозділах ДП «Украерорух» можна ознайомитися за посиланням на офіційному сайті підприємства: Вони – авіадиспетчери. Знайомтесь! 
Доречи, серед респондентів проведеного опитування є багато випускників нашої Льотної академії.

Украерорух підготував та пропонує для ознайомлення претендентів детальну інформацію про цю ОПП, розмістивши її на спеціальному сайті: www.controller.uksatse.ua

Після завершення навчання, випускникам присуджується освітній ступінь бакалавра (термін навчання 3 роки 10 міс.). На базі бакалавра є можливість отримати освітній ступінь магістра (термін навчання 1 рік 4 міс).

 

З давніх-давен найромантичніші та відчайдушніші представники людства мріяли про польоти. Науково-технічний прогрес подарував їм таку можливість. З першого моменту появи і до сьогоднішніх днів професію «пілот» обирають незвичайні хлопці та дівчата, та це не дивно. Оскільки процес пілотування повітряного судна – завдання не тільки складне, але й дуже відповідальне, тому що вимагає наявності особливих здібностей та особистісних якостей. Будь-хто не може стати пілотом. Це один із факторів, який доводить, що льотні кадри на світовому ринку праці завжди затребувані.

Компетентні джерела прогнозують подальше зростання попиту на фахівців цієї професії. Відповідно інформації з офіційних джерел ІСАО (Міжнародна організація цивільної авіації) дефіцит у комерційних пілотах з урахуванням пропускної здатності існуючих інститутів навчання станом на 2030 рік складатиме 8.146 осіб.

Прогнози щодо кількісті нових пілотів, техніків з технічного обслуговування та членів кабінного екіпажу, які будуть потрібні в найближчі 20 років (з 2021 року по 2041 рік) по різних регіонах світу, публікує на своєму офіційному сайті корпорація "БОЇНГ".

Відповідно до якого для світового комерційного флоту протягом наступних 20 років необхідні 612 000 нових пілотів, 626 000 нових техніків з технічного обслуговування та 886 000 нових членів кабінного екіпажу.

 

Отримати професію пілота цивільної авіації можна на факультеті льотної експлуатації та обслуговування повітряного руху Льотної академії Національного авіаційного університету. Сьогодні тут здійснюється підготовка пілотів за державним замовленням та на договірній основі.

Спеціальність „Авіаційний транспорт”
ОПП "Льотна експлуатація повітряних суден"
професійні права (робота в якості) -
комерційний пілот літака (другий пілот)

Оскільки до стану здоров’я й професійно важливих якостей таких фахівців існують особливі вимоги – вступники на зазначену спеціальність проходять первинну медичну сертифікацію та професійний відбір (порядок та термін проходження яких, визначені у Правилах прийому до ЛА НАУ), та тестування з фізичної підготовки.

Вимоги до фізичної підготовки та інші особливості вступної кампанії – за цим посиланням.

Навчання проводиться на основі відповідних Державних та галузевих стандартів освіти України.

Для управління сучасними літаками пілот повинен мати не тільки бездоганний фізичний розвиток, але й високий рівень інтелекту, глибокі теоретичні знання, стійкі практичні навички. Підготовка такого фахівця включає в себе широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін – конструкцію літаків і двигунів, льотну експлуатацію, аеродинаміку і динаміку польотів, повітряну навігацію, обслуговування повітряного руху та багато іншого. Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього пілота в нашому навчальному закладі враховує все це. Тільки ті курсанти, які є успішними в теоретичній та психофізіологічній підготовці, приступають до польотів. Спочатку – на комплексних тренажерах льотної академії. По закінченню тренажерної підготовки настає період льотної практики.

Льотну підготовку курсантів-пілотів відповідно до норм ІСАО та Загальних авіаційних вимог (РARТ-FCL1) у відповідності до стандартів Європейського агентства з безпеки польотів (EASA) для отримання свідоцтва члена екіпажу забезпечує льотна служба академії, яка має Сертифікат на право здійснювати підготовку для отримання свідоцтва члена екіпажу (FTO) та внесення кваліфікаційних відміток у свідоцтво члена екіпажу (TRTO), виданий Державною авіаційною службою України.

Навчальний заклад забезпечено парком літаків та відповідною інфраструктурою, що забезпечує проведення навчання за курсом підготовки для отримання свідоцтва комерційного пілота (Commercial Pilot License - CPL) та кваліфікаційних відмінок: дозвіл на виконання польотів за приладами (Instrument Rating - IR(A)); дозвіл на пілотування багатодвигунних повітряних суден (Multi engine ration - МЕР) та дозвіл на польоти вночі. Виконання навчальних польотів на таких літаках відповідно до міжнародних вимог передбачає попереднього вивчення ряду спеціальних предметів на англійській мові.

По завершенню навчання, випускники отримують кваліфікацію “Пілот літака”, диплом про освіту державного зразка Міністерства освіти та науки України.

Після закінчення навчання, випускникам присвоюється освітній ступень бакалавра (термін навчання 4 роки). На базі бакалавра є можливість продовжити навчання на другому рівні вищої освіти та отримати освітній ступень магістра (термін навчання 1 рік 4 місяця).